,,Înţelepciunea nu este altceva decât durere vindecată." Robert Gary Lee

5 martie 2015

Prefaţă


 Iron and Wine - Flightless Bird, American Mouth

          Foto- google.ro

                       Ascultam cântecul acesta oriunde mergeam, aproape obsesiv. Îl fredonam şi în somn, printre vise. Devenisem acelaşi şir de note muzicale, el pe portativ, eu mărşăluind cu căştile pe urechi, pierdută pe străzile reci de toamnă. Apoi, a venit încă o zi... şi tu. Nici nu realizasem până atunci cât mă rătăcisem în mine. Tu m-ai găsit. 
                  De câteva luni, viaţa mea este un carusel. Mă învârt nebuneşte şi lumea mea dansează frenetic între lanţuri care se strâng şi se rup cu o forţă ameţitoare. Nu ştiu de ce acum, nu ştiu de ce eu, nu ştiu de ce vin, nu ştiu de ce pleacă, nu ştiu de ce se întorc. Doar se întâmplă. Am fost năucită, fericită, dezamăgită, surprinsă, plină de întrebări, răvăşită de răspunsuri, am fost foarte sus, am fost foarte jos, am râs ca o nebună, am plâns ca un copil, am râs de prea mult, am plâns de prea puţin. Curg toate ca un râu, iar eu înot printre ele ca un peştişor auriu, prins în nada vieţii mele. Şi mă rog să nu înceteze!
                       Ascult acelaşi cântec, din nou. Îl fredonez şi acum pe aceleaşi străzi, cu aceleaşi căşti pe urechi, dar prin primăvară. SUNT intens, profund, roşu, galben, verde... mi-e drag de mor de toată năuceala asta! Trăiesc visuri pe care nu am îndrăznit să le cer. Vin către mine oameni pe care nu am îndrăznit să-i strig. Unii dărâmă în mine ziduri pentru ca alţii să poată răspândi cu mine lumină. E fascinant cum totul se întâmplă de la sine, cursiv, ordonat, împlinit. Eu doar îmi deschid mintea şi sufletul. Şi ele vin. 
                        Am nevoie de timp, să nu pierd nimic. Am nevoie să îmi deschid larg inima să pot să simt tot. Am nevoie de înţelepciune să nu irosesc ceva. Am nevoie de tine să mă asculţi. Păcat că nu mai eşti. Ai fost?
                                                                                       A. F.

Niciun comentariu:

- ,,În inima omului se află începutul şi sfârşitul tuturor lucrurilor.” Lev Tolstoi